Zakelijk

Zakelijk is veelzijdig. Denk aan de kleine zelfstandige, een vennootschap onder firma of een besloten vennootschap. In alle gevallen is het noodzakelijk om administratie te voeren.

Mijn ervaring is dat veel ondernemers de administratie er 'even bij doen'. Men is veel meer bezig met het 'ondernemen'. En terecht! Maar zonder administratie geen sturing. Naast de wettelijke verplichting is het dus ook zeer belangrijk. PICOMA Administratie en Advies kan u helpen die administratie te voeren. Mijn motto is 'Hou het simpel'.

De voorkeur gaat uit naar het voeren van de administratie bij de cliënt zelf. Dit kan in zijn eigen boekhoudprogramma. Zo heeft de ondernemer altijd toegang tot zijn eigen gegevens en is niet afhankelijk van derden. Met de huidige onlineboekhoudprogramma's kan ik van afstand meekijken en helpen. Desgewenst kan ik ook de boekhouding bij mij op kantoor verzorgen. Structuur en regelmaat zijn de pijlers waarop het voeren van een administratie gebaseerd moet zijn. Dan blijft het te overzien.

PICOMA Administratie en Advies kan de administratie overdragen aan uw boekhouder of accountant voor het samenstellen van de jaarstukken. Desgewenst kan PICOMA Administratie en Advies dit ook voor u verzorgen. Evenals het doen van de aangiften omzetbelasting en inkomstenbelasting. Hiervoor worden de gegevens rechtstreeks op de sites van de Belastingdienst ingevoerd. Zo blijft de ondernemer onafhankelijk van derden.

Resumerend Wat kan PICOMA Administratie en Advies voor u betekenen:

Het enige wat PICOMA Administratie en Advies niet voor u kan verzorgen is de aangifte loonbelasting. Het voeren van de salarisadministratie is een apart specialisme. Dit moet je dan ook aan specialisten overlaten. Uiteraard kan PICOMA Administratie en Advies u hierin wel adviseren